اتاق جنگنده بین الملل عربستان حمله هوایی

اتاق: جنگنده بین الملل عربستان حمله هوایی بمب خوشه ای استان حجه مارب یمن

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مردم پای صندوق‌های رای بیایند/ نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم ، حسن روحانی

پخش گفت‌وگوی تلویزیونی حسن روحانی با ایرانیان خارج از کشور از شبکه جام جم شروع شد.

مردم پای صندوق‌های رای بیایند/ نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم ، حسن روحانی

حسن روحانی : مردم پای صندوق های رای بیایند/ نه می خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم

عبارات مهم : ایران

پخش گفت وگوی تلویزیونی حسن روحانی با ایرانیان خارج از کشور از شبکه جام جم شروع شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بامداد امروز (چهارشنبه) در برنامه کشور عزیزمان ایران ۹۶ که از شبکه جام جم پخش شد، در پاسخ به پرسش های مجری برنامه به بیان برنامه های خود جهت ایرانیان خارج از کشور پرداخت.

مردم پای صندوق‌های رای بیایند/ نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم ، حسن روحانی

وی در ابتدای صحبت های خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه گفت: از همه ایرانیان خارج از کشور می خواهم که ۲۹ اردیبهشت پای صندوق های رای بیایند و به نامزد دلخواه خود رای بدهند آیا که حضور آنها پای صندوق های رای دارای معانی خاصی بوده و نشان دهنده وابستگی آنها به کشور عزیزمان ایران است.

روحانی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است اید، اظهار کرد: راهی که مردم در خرداد ۹۲ گزینش کردند را تا به امروز ادامه داده ایم و نه می خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم بلکه باید مسیر را تا اهداف بلند موردنظر ملت ادامه دهیم.

پخش گفت‌وگوی تلویزیونی حسن روحانی با ایرانیان خارج از کشور از شبکه جام جم شروع شد.

این کاندیدای ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری راجع به دو دغدغه مهم خود که در اولویت های چهار ساله ریاست جمهوری دوره بعدی خواهد داشت، گفت: همواره چه در دوره فعلی و چه در صورتی که ملت اعتماد کند و در دور بعدی حضور داشته باشم دغدغه مهم ام حقوق ملت بوده و خواهد بود. ملت ما دارای حقوق بسیاری هستند که در قانون اساسی به خاص در فصل سوم این قانون به آن اشاره شده است است.

روحانی با تاکید بر اینکه این حقوق باید اجرا شود و مدیر جمهور مکلف و مسوول به اجرای قانون هست، افزود: برخورداری حقوق مردم در بخش های متفاوت به خاص مباحث آزادی در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله حقوق مردم براساس قانون اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: دومین دغدغه من زندگی مردم و به خاص آنهایی که با فقر و پرسشها مختلفی روبه رو هستند، هست. باید بکوشیم تا عدالت واقعی اجتماعی را در زندگی مردم برقرار کنیم.

مردم پای صندوق‌های رای بیایند/ نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم ، حسن روحانی

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر مجری مبنی بر اینکه ایرانیان خارج از کشور از چه منظر جهت جنابعالی حائز اهمیت هستند و در صورت گزینش به عنوان مدیر جمهور چه برنامه ای جهت آنها اتخاذ خواهید کرد، گفت: ایرانیان خارج از کشور دارای همان جایگاهی هستند که مردم داخل کشور از آن برخوردار هستند. آنها نیز ایرانی اند و باید دارای عزت، کرامت و حقوق شهروندی باشند. دولت نیز به آنها و ایرانیان داخل کشور با یک چشم نگاه می کنند.

روحانی تاکید کرد: ایرانیان خارج از کشور یک سرمایه بزرگ محسوب می شوند که باید از آنها به عالی ترین وجه جهت عزت و پیشرفت کشور بهره برداری کرد.

پخش گفت‌وگوی تلویزیونی حسن روحانی با ایرانیان خارج از کشور از شبکه جام جم شروع شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه راجع به نمایندگی های فرهنگی کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور و ارزیابی از عملکرد آنها و همچنین برنامه های دولت بعد جهت این دفاتر با بیان اینکه قضاوت مهم راجع به دفاتر نمایندگی فرهنگی کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور به عهده ایرانیان ساکن در خارج هست، خاطرنشان کرد: امروز مجموعاً در ۶۳ کشور دنیا دارای نمایندگی فرهنگی هستیم که آنها تلاش می کنند رابطه ایرانیان خارج از کشور با کشور عزیزمان ایران و هویت ایرانی را در مراسم ها و مناسبت های متفاوت برقرار و تحکیم کنند.

روحانی با بیان اینکه وضع نمایندگی های کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور در دولت یازدهم بهتر از دوره های قبل بوده هست، اظهار کرد: مردم همواره به طور مستقیم با دفتر ریاست جمهوری در ارتباط هستند و نظرات خود را در زمینه های متفاوت بیان می کنند. بر اساس نظرهای دریافتی در این باره، مردم به طور نسبی از فعالیت دفاتر نمایندگی فرهنگی کشور عزیزمان ایران رضایت دارند. دولت نیز انتظار دارد این نمایندگی ها جهت خدمت به مردم و تحقق اهداف ملت کشور عزیزمان ایران تلاش کنند.

مردم پای صندوق‌های رای بیایند/ نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم ، حسن روحانی

این کاندیدای ریاست جمهوری در بخش دیگری از گفت وگوی انتخاباتی خود با ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه اولویت دار فوری جنابعالی جهت برطرف موانع اقتصاد پویا جهت دوره ای معین بعد از تعیین کابینه دولت بعدی چیست، گفت: همانطور که در دولت یازدهم دو برنامه ۱۰۰ روزه و چهار ساله ارائه کردم که بعد از اجرای برنامه ۱۰۰ روزه گزارشی به مردم داده شد و برنامه چهار ساله نیز در حال انجام هست، در دولت دوازدهم نیز دو برنامه کاری را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین برنامه دولت دوازدهم برنامه چهارساله ای است که هم اکنون تدوین و متن آن انتشار یافته هست. برنامه دیگر نیز برنامه جهت ۱۰۰ روز اول است که شرح آن اعلام خواهد شد. در همین زمینه یکی از اولویت های من در ۱۰۰ روز نخست مربوط به بخش اشتغال و اجرایی شدن طرح کارورزی جهت اشتغال جوانان هست. این طرح در بهمن ماه سال ۹۵ و در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و شرکت برنامه و بودجه در حال تدوین آیین نامه های اجرایی آن است.

روحانی در پاسخ به پرسش دیگری راجع به برنامه های دولت دوازدهم جهت مقابله با موانعی که دولت آمریکا در مسیر سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور ایجاد کرده هست، با تاکید بر اینکه برجام و توافق با ۱+۵ نخستین برنامه در این زمینه بوده هست، خاطرنشان کرد: در توافق برجام بعضی از تحریم های مربوط به پرونده هسته ای برداشته شد و بعضی دیگر که مربوط به مباحث غیر از عنوان هسته ای است همچنان باقی مانده هست. در برجام صادرات بعضی کالاهای ایرانی از جمله پسته و فرش به آمریکا آزاد شده است هست. من نیز هر ساله در جلسه ای که با حضور ایرانیان خارج از کشور در حاشیه نشست عمومی شرکت ملل داشته ام، به ایرانیان خارج از کشور تاکید کرده ام که از طرف کشور عزیزمان ایران هیچ مانعی جهت سرمایه گذارهای خارجی وجود ندارد ولی مقررات آمریکا موانعی را در این مسیر ایجاد کرده که ما باید تلاش کنیم آنها را برداریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: گام نخست اقدام در جهت برطرف موانع موجود، برداشته شدن تحریم های هسته ای بود. تا به امروز نیز ما به برجام عمل کرده ایم گرچه در اجرای موارد مربوط به طرف برابر بعضی پرسشها وجود دارد ولی در مجموع در این زمینه فضای بهتری برقرار است.

وی با اشاره به مهاجرت معکوس تعدادی از نخبگان و تحصیل کردگان ایرانی به داخل کشور اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر از نخبگان و تحصیل کرده های رده اوج به کشور عزیزمان ایران بازگشتند. این بدان معناست که امروز شرایط جهت فعالیت ایرانیان مهیا شده است هست. در این زمینه امیدواریم شرایط روز به روز بهتر شود.

روحانی همچنین در پاسخ به پرسشی راجع به دولت دوازدهم نسبت به حمایت از محور مقاومت و مردم فلسطین به ارائه تحلیلی نسبت به اوضاع منطقه خاورمیانه پرداخت و عنوان کرد: امروز منطقه خاورمیانه با پرسشها بسیاری مواجه هست. این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان قلب دنیا آشنا می شود. کشور عزیزمان ایران نیز به عنوان قلب منطقه خاورمیانه در دنیا مطرح است.

این کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: بعضی کشورها همواره به علت منابع سرشار موجود در منطقه خاورمیانه نسبت به این منطقه چشم طمع داشته اند، به همین علت در کل منطقه نیازمند یک محور مقاومت در برابر فشارهای بیگانگان هستیم.

وی با اشاره به کارها خصمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین افزود: اسرائیل و صهیونیست از ابتدای شروع به کار خود که حدود ۷۰ سال قبل است همواره به عنوان یک معضل جهت منطقه آشنا می شدند و مردم را تحت فشار قرار می دهند و هیچ اقدامی مانند صدور قطعنامه های شرکت ملل و نصایح کشورهای دیگر تاثیری در کارها این رژیم نذاشته است.

روحانی به آوارگی فلسطینیان و کارها خصمانه رژیم صهیونیستی در این کشور اشاره و تاکید کرد: فلسطینیان راهی جز ایستادگی و مقاومت جهت احقاق حقوق خود ندارند. آنها در خط مقدم مبارزه جهت احقاق حقوق خود هستند و کشورهای همجوار مانند لبنان، سوریه و مصر و همچنین مسلمانان و کشورهای آزادی خواه باید از آنها حمایت کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: فلسطین همواره جهت ما یک آرزوی بزرگ بلند بوده و از زمانی که امام خمینی(ره) راجع به عنوان فلسطین و تجاوزات اسرائیل در سال های ۴۲ و ۴۳ صحبت کردند تاکنون مساله فلسطین، قدس شریف و آزادی ملت از یوغ رژیم صهیونیستی در کشور عزیزمان ایران مطرح بوده و ما هر ساله روز قدس را به عنوان روز جهانی پاس می داریم.

وی افزود: همواره مساله فلسطین جهت جمهوری اسلامی و دنیا اسلام مساله مهمی بوده است ولی متاسفانه امروز تروریسم و گروهک های تروریستی از جمله القاعده و داعش در منطقه خاورمیانه اقداماتی انجام داده اند که مساله فلسطین در حال فراموشی و قرار گرفتن در اولویت های بعدی هست. در همین زمینه ما نباید بگذاریم که این مساله فراموش شود و تروریسم راه خود را ادامه بدهد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همواره طرفدار ملت های مظلوم بوده و هر اقدامی که از دست دولت و ملت کشور عزیزمان ایران در این زمینه بر بیاید وظیفه خود می داند.

روحانی در ادامه برنامه کشور عزیزمان ایران ۹۶ در پاسخ به این پرسش که در دوره بعدی ریاست جمهوری ارتباط کشور عزیزمان ایران با کشورهای دنیا و همسایه و همچنین اولویت های کشور عزیزمان ایران در این زمینه چگونه خواهد بود با بیان اینکه ارتباط ما با دنیا بر مبنای منافع ملی هست، گفت: همانطور که سایر کشورها نیز ارتباطاتشان با دیگران بر مبنای منافع ملی هست، در کشور عزیزمان ایران نیز اینگونه هست. در همین زمینه همسایگان ما جایگاه خاص ای دارند چراکه ارتباط با آنها جهت تامین امنیت ملی کشور حائز اهمیت است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه داشتن رابطه با همسایگان و همچنین کشورهای دنیا اسلام جایگاه خاصی جهت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از اقوام ما که در مناطق مرزی زندگی می کنند با اقوام مرزی کشورهای همسایه دارای نسبت های خوشاوندی هستند رابطه با این همسایگان جهت ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به فضای ایجاد شده است بعد از توافق برجام افزود: امروز بعد از برجام فضا جهت رابطه بهتر جهت ما فراهم شده است هست. قطعاً در این زمینه هرچه فضا بازتر باشد گزینش جهت مردم در بخش های متفاوت نیز گسترده می شود. مبنای ما در ارتباطات خارجی تعامل سازنده با دنیاست. ما می خواهیم علاوه بر رابطه دولت ها با یکدیگر ملت ما نیز با ملل متفاوت دنیا تعامل داشته باشد.

روحانی در بخش های دیگر از گفت وگوی خود با ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به پرسشی که مجری برنامه راجع به برنامه های دولت دوازدهم نسبت به حمایت از سینمای ارزشی و معرفی آن به دنیا مطرح کرد، گفت: سینما به عنوان ابزاری فرهنگی از اهمیت خاص ای جهت ما برخوردار هست. این ابزار عمدتاً فرهنگی است ولی در آن پرسشها اقتصادی و سیاسی نیز می تواند حضور داشته باشد. سینما و هنر یکی از ابزارهای مهم معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و دین و مذهب ما به دنیا هست. در این زمینه در دولت یازدهم تلاش کرده ایم تا فضای سینما را توسعه دهیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با تلاش های دولت یازدهم در زمینه سینما در مقایسه با چهار سال قبل شاهد حضور گسترده تر جوانان هنرمند و کارگردانان جوانان در سینما بوده ایم. همچنین علاقه مردم به سینما نیز زیاد کردن یافته است و فروش بالای فیلم ها و نیز استقبال از سانس های بامدادی سینماها در مقایسه با قبل با زیاد کردن چشمگیری مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه حضور در فستیوال های جهانی عنوان بسیار مهم و ارزشمندی هست، اظهار کرد: چندی پیش شاهد اجرای یک دیپلماسی عمومی از سوی یکی از کارگردان های کشور بودیم. زمانی که آمریکا جهت ویزا مشکلاتی را در مسیر ایرانیان قرار داد یک کارگردان ما از دیپلماسی عمومی در تصویر العمل به این عنوان استفاده کرد. به همین جهت ما می توانیم در برابر دنیا و آمریکا از دیپلماسی عمومی استفاده کنیم و بازیگران و صورت های معروف ما می توانند به عنوان خبر رسانان ملت خبر ملت را به دیگر ملت های دنیا برسانند.

روحانی عنوان کرد: در دولت دوازدهم چنانچه که بنده حضور داشته باشم حتما اوضاع سینما و هنر بهتر از امروز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسشی راجع به برنامه های حمایتی دولت جهت معرفی صنایع دستی کشور عزیزمان ایران و استفاده از ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور در این زمینه با تاکید بر اینکه صنایع دستی معرف فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران هست، گفت: صنایع دستی منافع اقتصادی خوبی جهت مردم به همراه دارد در همین زمینه در مجموع صادراتی که در دولت یازدهم انجام شده است در مقایسه با دوره قبل با ۳۰ درصد زیاد کردن مواجه بوده است.

وی با اشاره به آثار توافق برجام در صادرات صنایع دستی اظهار کرد: یکی از آثار برجام آزاد شدن صادرات فرش به آمریکا بود.

روحانی با اشاره به زیاد کردن ۱۲ درصدی حضور گردشگران در کشور اظهار کرد: حضور گردشگران خارجی موجب رونق فروش صنایع دستی شده است هست. همچنین اینترنت نیز کمک بسیاری به زیاد کردن فروش صنایع دستی کرده هست. در این راستا روستاییان از طریق اینترنت علاوه بر جذب گردشگر اقدام به فروش صنایع دستی خود می کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه اولویت جنابعالی جهت مبارزه با گروه های تروریستی منطقه چیست، اظهار کرد: ما جهت مبارزه با تروریسم باید در دو عنوان مساله را بررسی کنیم. نخستین عنوان امنیت ملی خودمان هست. باید تلاش کنیم که ویروس تروریست وارد کشور نشود. جهت این کار از ابتدا اعتقاد بودیم وحدت ملی یک عامل بازدارنده در برابر ورود تروریسم به کشور هست. همچنین احترام به اقوام و مذاهب متفاوت و برخورداری آنها از حقوق مصرح در قانون اساسی و حقوق شهروندی از جمله دیگر این عوامل است.

وی ضمن تحلیل چگونگی عضوگیری به وسیله تروریست ها، اظهار کرد: تروریست نیاز به فضای جذب دارد در همین زمینه مهمترین اقدام ما جهت جلوگیری از ورود تروریست این است که فضای جذب مخاطب را از آنها بگیریم. در همین زمینه آشنایی با واقعیات دین و همچنین جلوگیری از ایجاد فقر از جمله موانع پیش روی جذب مخاطب جهت گروه تروریستی هست. بزرگترین اقدامی که باید در زمینه مبارزه با تروریسم انجام شود کارها فرهنگی در ایران، منطقه و دنیا هست. در کنار این عنوان کارها اقتصادی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی نیز دارای ضرورت هایی هستند.

روحانی اظهار کرد: یکی از امتیازات بزرگی که در دولت یازدهم داشتیم برخورداری از امنیت در کشور هست. امروز همه کشورها می بینند که کشور عزیزمان ایران در سایه وحدت ملی و فداکاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی دارای امنیت پایداری هست. بخش فرهنگی کشور و همچنین رسانه ها نیز نقش بسیار برجسته ای در زمینه تامین امنیت دارند.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران در تامین امنیت به عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و پاکستان کمک هایی کرده هست، خاطرنشان کرد: حتی اگر کمکی از ما برآید جهت تامین امنیت کشورهای دور مانند چین، هند و اروپا و هر کجا که بتوانیم در برابر تروریسم و ظلم بایستیم کمک خواهیم کرد و این کار را وظیفه خود می دانیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی راجع به برنامه دولت دوازدهم نسبت به استفاده از ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی اهمیت بسیاری جهت دولت دارد، اظهار کرد: یکی از علت های تحریم نفت، اتکای کشور به صادرات نفت بود. در این زمینه دشمن با اطلاع از این عنوان جهت ایجاد فشار علیه کشور عزیزمان ایران اقدام به تحریم خرید نفت کرد.

روحانی با بیان اینکه تنوع در صادرات باعث زیاد کردن قدرت ملی می شود، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که بعد از بیش از ۶۰ سال در این دولت میزان صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی گرفت. امسال تلاشمان بر این است که صادرات غیرنفتی را زیاد از گذشته زیاد کردن دهیم. در زمینه صادرات غیرنفتی ایرانیان مقیم خارج نقش بسیار تاثیرگذاری دارند چراکه صادرات نیازمند ایجاد یک زنجیره است و ایرانیان خارج از کشور به علت آشنایی با ذائقه کشورهای دیگر یک حلقه تاثیرگذار در این زنجیره محسوب می شوند.

این کاندیدای ریاست جمهوری راجع به برنامه دولت دوازدهم جهت استفاده از ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور در عنوان کشور عزیزمان ایران هراسی و اسلام هراسی گفت: یکی از توطئه هایی که علیه کشور وجود داشته و امروز نیز وجود دارد عنوان اسلام هراسی، شیعه هراسی و کشور عزیزمان ایران هراسی و همچنین کشور عزیزمان ایران هراسی و مسلمان هراسی هست. ما در دولت در جهت کم کردن کشور عزیزمان ایران هراسی و معرفی صورت واقعی ایرانیان به دنیا تلاش کردیم. در همین زمینه در جریان نشست عمومی شرکت ملل که در نخستین سال دولت تدبیر و امید برگزار شد طرح جهانی عاری از خشونت و افراطی گری را مطرح کردیم و این طرح با اجماع عمومی به تصویب شرکت ملل رسید. این اقدام نشان داد که کشور عزیزمان ایران مخالف خشونت و افراطی گری است.

وی ادامه داد: همچنین اقداماتی که کشور عزیزمان ایران در عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم انجام داده نشان دهنده عزم این کشور در جهت مبارزه با خشونت است.

روحانی با اشاره به نقش ایرانیان خارج از کشور در عوض کردن فضای کشور عزیزمان ایران هراسی گفت: بزرگترین خبر برجام مبارزه با کشور عزیزمان ایران هراسی بود و توافق کشور عزیزمان ایران نشان داد که ما دنبال تولید سلاح و کشتار جمعی نبوده ایم و این ادعا تهمت بوده هست. در جریان برجام، ایرانیان مقیم آمریکا تلاش های گسترده ای انجام دادند تا جلوی اقدام افراطیون آمریکا در کنگره را بگیرند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی راجع به راهکارهای دولت دوازدهم جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به ایرانیان خارج از کشور و فرزندان آنها با تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ و تاریخچه دفاع مقدس به نسل های سوم و چهارم اظهار کرد: فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس باید در قالب کتب، فیلم ها و سریال های متفاوت بیان شود. در دفاع مقدس آنچه که حائز اهمیت است روحیه و ایمان یک ملت و اعتقاد آنها به کشور و آب و خاک آن کشور هست. در دولت یازدهم در این زمینه کارها بسیاری انجام شده است است که از جمله می توان به سرمایه گذاری جهت ساخت نمادهای جنگ اشاره کرد. همچنین در دولت یازدهم بیش از ۶۰ میلیارد تومان بودجه صرف طرح راهیان نور شده است است.

وی با بیان اینکه علاقه مندیم تا ایرانیان خارج از کشور بتوانند با حضور در کشور عزیزمان ایران از نمادهای دفاع مقدس و همچنین مناطق مرزی و موزه ها و باغ موزه های دفاع مقدس دیدار کنند، خاطرنشان کرد: چنانچه که نسل های متفاوت ما به دفاع مقدس وصل شوند می توانیم اطمینان داشته باشیم که کشور از انواع خطرها مصون خواهد ماند.

روحانی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که ایرانیان خارج از کشور زیاد و راحت تر بتوانند به کشور عزیزمان ایران سفر کنند، گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که ایرانیان خارج از کشور به آسانی بیایند و برگردند این در حالی است که گاهی اوقات اقداماتی انجام می شود که نیازی به آن نیست؛ بعضی فکر می کنند که ایرانیان خارج از کشور تهدیدی جهت کشور هستند. آنها درست نمی اندیشند در حالی که این ایرانیان به عنوان یک ظرفیت و سرمایه بزرگ جهت کشور محسوب می شوند.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: همه ایرانیان باید احساس کنند که اینجا منزل آنهاست. امروز شرایط با گذشته تفاوت کرده است و در سراسر دنیا علاقه فراوانی در ایرانیان نسبت به کشور وجود دارد. ما نیز باید جهت حضور این افراد و فرزندان آنها تسهیلات بیشتری فراهم کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری راجع به برنامه دولت جهت خروج از رکود و ایجاد رونق و اشتغال با بیان اینکه صداوسیما تبلیغات دقیقی در مساله رکود نداشته هست، اظهار کرد: دولت یازدهم دو مرتبه کشور را از رکود کامل خارج کرد و در سه سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ رشد اقتصادی مثبت بود. در همین زمینه در کشوری که سه سال رشد اقتصادی مثبتی را تجربه کند رکود معنا ندارد. در سال ۹۵ نیز به جز بخش مسکن در تمامی بخش ها با رشد مواجه هستیم.

روحانی با اشاره به اوضاع اشتغال در کشور با تاکید بر اینکه باید کارها مناسبی جهت کارآفرین در کشور انجام دهیم، اظهار کرد: چنانچه که در هشت سال قبل به اندازه سه سال اخیر شغل ایجاد می شد امروز دیگر با مسئله اشتغال مواجه نبودیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری راجع به نقش ایرانیان خارج از کشور در این زمینه گفت: در ایام بعد از برجام بیش از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور تصویب شده است است و در این زمینه ایرانیان خارج از کشور در خط مقدم سرمایه گذاری قرار دارند. آنها می توانند علاوه بر سرمایه گذاری در کشور سرمایه گذاران را جهت آمدن به کشور عزیزمان ایران تشویق کنند.

وی با بیان اینکه مردم کشور عزیزمان ایران در سراسر کشور و همه ایرانی ها در خارج باید کاملا به آینده کشور امیدوار باشند، اظهار کرد: ما آینده بسیار خوبی پیش رو داریم و آمار و ارقام نشان می دهد که در مسیر پیشرفت هستیم.

روحانی در آخر با بیان اینکه دولت یازدهم با آغوش باز از ایرانیان و حضور و سرمایه گذاری آنها در کشور استقبال کرده هست، اظهار کرد: دولت دوازدهم این کار را خواهد کرد و من مطمئن هستم با حضور ایرانیان شاهد پیشرفته تر و سرافرازتر شدن کشور خواهیم بود.

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | برنامه | ایرانیان | حسن روحانی | ریاست جمهوری | انتخابات ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار