اتاق جنگنده بین الملل عربستان حمله هوایی

اتاق: جنگنده بین الملل عربستان حمله هوایی بمب خوشه ای استان حجه مارب یمن

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی گیاه های در گرمای شدید هوا را آلوده می‌کنند

کاشت درخت اغلب یکی از راهکارهایی است که کمک می‌کند شهرها سبزتر، پاک‌تر و سالم‌تر باشند. ولی نتیجه های یک مطالعه تازه نشان می‌دهد در طول امواج گرما، درختان شهری

گیاه های در گرمای شدید هوا را آلوده می‌کنند

گیاه های در گرمای شدید هوا را آلوده می کنند

عبارات مهم : تصویر

کاشت درخت اغلب یکی از راهکارهایی است که کمک می کند شهرها سبزتر، پاک تر و سالم تر باشند. ولی نتیجه های یک مطالعه تازه نشان می دهد در طول امواج گرما، درختان شهری به یک منبع آلاینده هوا تبدیل می شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، با زیاد کردن دما، 60 درصد از ازن سطح زمین با کمک مواد شیمیایی که از درختان شهری آزاد می شود، تشکیل می شود. محققان این مطالعه را در Environmental Science & Technology به چاپ رسانده اند.

گیاه های در گرمای شدید هوا را آلوده می‌کنند

شاید این یافته ها غیرمنطقی به نظر برسد، ولی رابرت یانگ، یکی از متخصصان برنامه ریزی شهری در دانشگاه تگزاس می گوید: فراموش نکنیم هر چیزی می تواند اثرات متعدد و چندگانه ای داشته باشد. او تاکید می کند: این نتیجه های به این معنا نیست که برنامه های درخت کاری در سطح شهرها باید متوقف شود. در واقع به جای آن مورد نیاز است کنترل های سخت گیرانه تری بر دیگر منابع آلاینده هوا همچون وسایل نقلیه موتوری اعمال شود.

نتایج این تحقیق نشان می دهد درختان و سایر درختچه های شهری مواد شیمیایی آزاد می کنند که می تواند با مواد موجود در محیط اطراف وارد تصویر العمل شده است و هوای آلاینده ایجاد کند. ایزوپرن حاصل از این درختان با ترکیبات انسان ساز همچون نیتروژن اکسید وارد تصویر العمل شده است و در سطح زمین ازون تشکیل می دهد. این ازون یک گاز بی رنگ است که می تواند به سلامت انسان ها آسیب برساند. مونوترپن ها و سسکویی ترپن ها نیز با نیتروژن اکسید تصویر العمل می دهند و مقادیر زیادی ذرات ریز مشابه با دوده تشکیل می دهند که در هوا شناور می ماند. در شهرها خودروها و وسایل نقلیه مهم ترین منبع این اکسیدها به حساب می آیند.

کاشت درخت اغلب یکی از راهکارهایی است که کمک می‌کند شهرها سبزتر، پاک‌تر و سالم‌تر باشند. ولی نتیجه های یک مطالعه تازه نشان می‌دهد در طول امواج گرما، درختان شهری

در این مطالعه گالینا چورکینا از دانشگاه هومبولد برلین و همکارانش به مدلسازی از غلظت مواد شیمیایی که از گیاه های منتشر می شود پرداختند و تاثیر موج گرمای تابستان 2006 و 2014 بر انتشار مواد آلاینده را بررسی کردند.

شبیه سازی ها نشان داد در دمای عادی تابستان که به طور میانگین برابر با 25 درجه سلسیوس هست، مواد شیمیایی انتشار یافته از گیاه های 6 تا 20 درصد در تشکیل ازون نقش دارد. در دمای اوج در طول موج گرما که دما به بیش از 30 درجه سلسیوس می رسد انتشار گازهای گیاهی به اوج خود می رسد و سهم آن ها در تشکیل ازون به بیش از 60 درصد زیاد کردن می یابد.

او می گوید: مزایایی که درختان شهری دارند همچون کمک به کم کردن روان آب حاصل از باران، ایجاد سایه خنک و تبدیل دی اکسیدکربن به اکسیژن جهت ما بسیار مهم است.

گیاه های در گرمای شدید هوا را آلوده می‌کنند

وی تاکید می کند: این یافته ها نباید کاشت درخت در مناطق شهری را به حاشیه براند؛ چراکه درختان کیفیت زندگی را در شهرها ارتقا می دهند. بلکه مورد نیاز است کم کردن مواد آلاینده از وسایل نقلیه موتوری و زیاد کردن استفاده از منابع انرژی پاک در دستور کار مدیران قرار بگیرد.

واژه های کلیدی: تصویر | انتشار | درختان | آلاینده | شیمیایی | اخبار علمی و آموزشی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار