اتاق جنگنده بین الملل عربستان حمله هوایی

اتاق: جنگنده بین الملل عربستان حمله هوایی بمب خوشه ای استان حجه مارب یمن

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری رسانه ملی حق پخش تلویزیونی بازی‌ها را خرید ، فوتبال، جام جهانی و شروع یک ماه پر پول

بدون شک نقش رسانه و به خاص تلویزیون در فرهنگسازی و جذب تعداد زیادی از مردم به ورزش بر هیچ کس پوشیده نیست. نقشی که اگر درست به کار گرفته شود می تواند تبعات مثبت

رسانه ملی حق پخش تلویزیونی بازی‌ها را خرید ، فوتبال، جام جهانی و شروع یک ماه پر پول

فوتبال، جام جهانی و شروع یک ماه پر پول/ رسانه ملی حق پخش تلویزیونی بازی ها را خرید

عبارات مهم : ایران

بدون شک نقش رسانه و به خاص تلویزیون در فرهنگسازی و جذب تعداد زیادی از مردم به ورزش بر هیچ کس پوشیده نیست. نقشی که اگر درست به کار گرفته شود می تواند تبعات مثبتی را در جامعه داشته باشد. در میان ورزش های مختلف؛ فوتبال به عنوان ورزشی پرهیجان و پرطرفدار شاخصه های مثبتی را در خود دارد که ازجمله آن می توان به همدلی، انسجام اجتماعی، روحیه تشریک مساعی و… در میان مخاطبان خود اشاره کرد. ورزشی که با تخلیه هیجان های جوانان می تواند به پالایش روانی آنان کمک و از بروز خشونت و اتفاقات ناگوار در جامعه جلوگیری کند.

تاثیر اقتصادی فوتبال بر جوامع متفاوت نمونه های بسیاری دارد که ازجمله آن می توان به احیا شدن اقتصاد کشور برزیل در سال ۱۹۷۰، درآمدزایی از تولید مجموعه کارتونی فوتبالیست ها در ژاپن، تغییروتحول چشمگیر اوضاع اقتصادی دو کشور کره جنوبی و ژاپن بعد از برگزاری جام جهانی یکسان سال ۲۰۰۲ و… اشاره کرد.

مطمئنا توجه به تاثیر اقتصادی فوتبال ما را به توصیه ای رهنمون می سازد اینکه در کشورهایی که درآمدزایی خوبی از ورزش دارند، همواره ارتباط بافایده و کارسازی میان رسانه ها و صنعت ورزش وجود دارد.

این در حالی است که در کشور کشور عزیزمان ایران و بعضی از کشورهای در حال توسعه آن طور که باید تعامل و ارتباط خوبی میان رسانه و متولیان ورزش وجود ندارد. مطمئنا نگاه دقیق تر برنامه های توسعه ای کشور به مقوله ورزش می تواند زمینه ساز استحکام و ارتباط هرچه بهتر میان ورزش و رسانه ها شود به طوری که در رشد اقتصادی کشور نیز بتوان سهم زیادی را از قبل از ورزش جبران کرد.

جام جهانی فوتبال پیر و جوان نمی شناسد
باید گفت در میان رویدادهای معتبر،عرصه فوتبال یکی از بااهمیت ترین و در عین حال جالب ترین مسابقه های ورزشی، مسابقه های جام جهانی است که از توجه و جایگاه خاص ای برخوردار است به طوری که در ایام برگزاری آن، میلیون ها بیننده را به خود مشغول می کند.

این مناسبت معتبر و پرهیجان که تقریبا در مدت انجام بازی ها، همگان را در دنیا به خود مشغول می کند، باعث شده است تا حتی سینماداران کشور نیز به آن علاقه مند شوند و تلاش کنند تا با نمایش بازی های تیم ملی ایران، از منفعت اقتصادی و البته آوردن هیجان به سینماها استفاده کنند. جام جهانی فوتبال که هر چهار سال یکبار و با حضور۳۲ تیم برگزیده از سراسر دنیا برگزار می شود؛ میلیاردها بیننده را پای گیرنده های خود می نشاند تا از نزدیک در جریان بازی ها قرار بگیرند. از نخستین دوره مسابقه های جام جهانی که در سال ۱۹۳۰ شروع شد، تاکنون ۳۲ دوره از آن می گذرد به طوری که با رشد تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی در هر دوره بر محبوبیت آن افزوده شده است است.

پخش مسابقه های جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس از تلویزیون را باید نقطه عطفی در تاریخ جام جهانی دانست چراکه بعد از آن بود که کم کم مردم اقصی نقاط دنیا بدون حضور در مسابقه های توانستند به تماشای بازی تیم های محبوب ارزش بنشینند. رشد تکنولوژی و ساخت ماهواره های ارتباطی باعث شد تا در سال ۱۹۷۰ و در دهمین دوره بازی های جام جهانی، مسابقه های به صورت زنده جهت مردم سراسر دنیا پخش شود. با رشد تکنولوژی و البته محبوبیت زیاد بازی های جام جهانی بین کشورها بر تعداد بینندگان این مناسبت ورزشی اضافه شد.

این مناسبت معتبر جهانی در سال ۲۰۱۰ و در کشور آفریقای جنوبی را ۳.۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا دیده اند به طوری که ۴۶.۴ درصد مردم دنیا را مشمول بر می شد و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با یک رشد ۲۰۰ میلیونی، جهت ۳.۴ میلیارد نفر در دنیا و حتی در قطب جنوب پخش شد که در نوع خود آمار قابل توجهی است و رکورد بیننده را در تاریخ این مسابقه ها شکست. شاید بد نباشد در این زمینه به آمار بازدیدهایی که از مسابقه های معتبر جام جهانی به وسیله موسسات نظرسنجی منتشر شده، نگاهی بیندازیم تا به علاقه مندی فوتبال و به خاص جام جهانی در میان مردم پی ببریم.

برای مثال مسابقه آمریکا و پرتغال پربیننده ترین مسابقه فوتبال در تاریخ تلویزیون آمریکا شد و تعداد مخاطبان دو شبکه تلویزیونی «ESPN» و «UNIVISION» به ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسید. مسابقه تیم برزیل با کرواسی ۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مخاطب را پای دو شبکه برزیلی نشاند و این مسابقه را به پربیننده ترین برنامه در میان پوشش تلویزیونی رویدادهای معتبر ورزشی تبدیل کرد. بازی تیم فرانسه برابر سوئیس با ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تماشاگر تلویزیونی بیشترین تعداد مخاطب را از سال ۲۰۰۷ در میان شبکه های فرانسوی ازآن خود کرد.

رودررویی هلندی ها با تیم شیلی در فینال جام جهانی نیز پربیننده ترین برنامه تلویزیونی در سال ۲۰۱۰ شد. همچنین مسابقه تیم فوتبال آلمان با آمریکا بیشترین تعداد مخاطبان تلویزیونی را به خود جذب کرد به طوری که در وقت پخش این مسابقه ورزشی، شبکه «ZDF» آلمان ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فوتبالدوست را پای تلویزیون ها نشاند. بازی تیم های ایتالیا با اروگوئه، انگلستان با اروگوئه و اسپانیا با شیلی نیز رکورد میزان مخاطبان تلویزیونی طی دو سال گذشته را پشت سر گذاشتند. ارائه این آمارها که تنها بخش کوچکی از علاقه دوستداران فوتبال به تماشای مسابقه های از دریچه تلویزیون است را باید وقت مغتنمی شمرد تا با مدیریتی صحیح درصدد جذب هرچه بهتر مخاطبان جام جهانی باشیم.

مطمئنا تا چند روز دیگر که جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در ۱۲ ورزشگاه روسیه و با شرکت ۳۲ تیم برگزار می شود ، شاید بتوان آن را نقطه عطفی در تاریخ تماشای بازی ها از طریق گیرنده های تلویزیونی و شبکه های اینترنتی برشمرد. در این زمینه آمارها و نظرسنجی هایی که تا چند روز مانده به مراسم افتتاحیه بازی های جام جهانی انتشار یافته هست، آینده نگری می شود که بیش از سه میلیارد نفر در اقصی نقاط دنیا از طریق گیرنده های تلویزیونی خود به تماشای بازی های جام جهانی بنشینند. مخاطبانی که علاوه بر گیرنده های تلویزیونی می توانند در پهنای اینترنت و با اشتراک در شبکه های متفاوت بدون هیچ گونه محدودیتی به تماشای مراسم افتتاحیه و بازی های تیم مورد علاقه ارزش بنشینند.

امکانات محدود بعضی از کشورها جهت پخش برنامه های ورزشی باعث شده است تا این کشورها جهت پوشش مسابقه های بزرگی مثل جام جهانی از شبکه های معتبر تلویزیونی کشورهای دیگر کمک بگیرند و با خرید امکانات سخت افزاری و حق پخش آن فرصتی را جهت مردم کشور خود در به اشتراک گذاشتن لحظه های ناب جام جهانی به وجود آورند.

کشور عزیزمان ایران نیز که در این دوره از جام جهانی حضور دارد و با تیم های ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش بازی می کند هم باید با تمهیدات مدیران صداوسیما شرایطی را جهت ارائه هرچه بهتر کیفیت بازی ها و نمایش بازی های مهم به وجود آورد تا مردم فوتبالدوست کشور را تنها از طریق گیرنده های تلویزیون به تماشای بازی های تیم محبوب خودشان بنشاند.

درآمدهای میلیاردی فوتبال در جیب صداوسیما
پخش فوتبال هر لحظه یکی از جالب ترین برنامه ها جهت مدیران تلویزیون است چراکه توجه صاحبان کالا به این وقت جالب و مخاطب پسند باعث شده است تا درآمدهای نجومی خود را از پخش آگهی ها نصیب شرکت صداوسیما کند. نگاهی به تعرفه آگهی های تلویزیونی دربی ۸۵ نشان می دهد که قبل از شروع بازی، رقمی حدود ۶۹ میلیون تومان و بین دو نیمه رقمی حدود ۱۳۹ میلیون تومان جهت هرثانیه تبلیغ از صاحبان کالا اخذ شده است است به طوری که درآمد حاصله از تبلیغات این بازی رقمی حدود ۱۶ میلیارد تومان بر آورد شده است است یا طبق بر آوردهای تقریبی، هر سال بین ۲۵۰ تا۴۰۰ میلیارد تومان از تبلیغات لیگ برتر نصیب صداوسیما می شود.

البته بر خلاف کشورهای اروپایی و آسیایی که بخش زیادی از درآمدهای تبلیغ تلویزیونی نصیب کلوب ها می شود، این رقم در کشور عزیزمان ایران بسیار ناچیز و تنها درصد کمی از آن به تیم ها تخصیص داده شده است پیدا می کند و زیاد درآمد آن متعلق به صداوسیماست.

مطمئنا این حاشیه سود اوج که از تبلیغات ورزشی و به خاص فوتبال حاصل می شود، باعث شده است تا فوتبال یکی از پایه های ثابت شبکه های سه و ورزش سیما باشد و وقت زیادی از آنتن این شبکه ها به فوتبال تخصیص داده شده است پیدا کند. شاید بد نباشد بدانید که در جام جهانی گذشته و در سال ۲۰۱۴؛ حدود ۶۰ میلیارد تومان جهت تبلیغات بازی کشور عزیزمان ایران و نیجریه، ۷۵ تا ۸۰ میلیارد تومان جهت بازی کشور عزیزمان ایران – آرژانتین و همین مبلغ هم جهت بازی کشور عزیزمان ایران – بوسنی از صاحبان تبلیغات اخذ شد که درآمد حاصله از تبلیغات سه بازی تیم ملی کشور عزیزمان ایران را چیزی حدود بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

رسانه ملی حق پخش تلویزیونی بازی‌ها را خرید ، فوتبال، جام جهانی و شروع یک ماه پر پول

این حجم بالای درآمدزایی ورزش فوتبال و به خصوص بازی های جام جهانی باعث شد تا مدیران شرکت از پخش نظرات کارشناسان در میان دو نیمه بازی کشور عزیزمان ایران و آرژانتین در جام جهانی گذشته صرف نظر کنند و ۱۵ دقیقه نیمه را به پخش آگهی بازرگانی تخصیص داده شده است دهند. همچنین طبق اسناد انتشار یافته ازسوی شرکت صداوسیما باید گفت فقط جهت بازی دربی استقلال و پرسپولیس مبلغی حدود ۱۶ میلیارد تومان از طریق تبلیغات قبل از بازی، بعد از بازی، حین بازی، زیرنویس و… نصیب این شرکت شد. بدون شک جذابیت مسابقه های پرسپولیس و استقلال اگر به اندازه پربیننده ترین سریال های تلویزیونی نباشد، کمتر از آن نیست. جهت بررسی منفعت مالی که تلویزیون از پخش رایگان این بازی ها به دست می آورد باید ابتدا آماری از تعرفه سریال سازی های سیما بدهیم.

با توجه به آمار انتشار یافته از زبان بعضی از تهیه کنندگان و کارگردانان تلویزیونی که دو سال قبل منتشر شد، می توان گفت برآورد ساخت سریال در تلویزیون کشور عزیزمان ایران چیزی بین دو و نیم تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جهت هر دقیقه است.به طوری که اگر میانگین آن را عدد سه میلیون تومان در نظر بگیریم، در یک سریال ۲۰ قسمتی که هر قسمت آن به مدت ۴۵ دقیقه تولید شده است هست، مجموعا دومیلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جهت تلویزیون هزینه دارد. حالا اگر این عدد دقیقه ای سه میلیون تومان را ضرب در ۵۵۸۰ دقیقه پخش زنده مسابقه های پرسپولیس و استقلال کنیم؛ رقمی که به دست می آید چیزی حدود ۱۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان می شود که در نوع خود بسیار جالب توجه است.

به بیان دیگر تلویزیون در حوزه سریال سازی باید رقمی حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه کند در حالی که با پخش رایگان فوتبال که مخاطب چند برابری هم نسبت به سریال ها دارد، می تواند علاوه بر هزینه نکردن مبلغی؛ تعرفه های بالاتری نیز از آگهی های تبلیغاتی جذب کند.

سوالی که پیش می آید اینکه با توجه به درآمدزایی فوق العاده ای که از پخش بازی های فوتبال نصیب صداوسیما می شود، آیا جمع بندی پخش بازی های جام جهانی تا روز شنبه ۱۹ خرداد با هیچ شرکت پخش کننده بازی های جام جهانی انجام نشده بود. موضوعی که طبق گفته مدیران شرکت در ماه های گذشته نفع سازمانی و مشورت با شرکت ها جهت حق پخشی با هزینه های کمتر عنوان شده است بود.

بدون شک نقش رسانه و به خاص تلویزیون در فرهنگسازی و جذب تعداد زیادی از مردم به ورزش بر هیچ کس پوشیده نیست. نقشی که اگر درست به کار گرفته شود می تواند تبعات مثبت

اما مطلبی که در روزهای باقی مانده به شروع بازی های جام جهانی و در ۱۹ خرداد به وسیله علی اصغر پورمحمدی، قائم مقام معاون سیما منتشر شد در آن خبر از خریداری امتیاز پخش بازی ها با نصف قیمت داد. با وجود اینکه هنوز رقم خرید حق پخش فوتبال اعلام نشده هست؛ طبق گفته مدیر شبکه سه سیما خاص برنامه هایی ازجمله پخش مستندها، مجموعه نماهنگ ها و آثار تصویری در ایام برگزاری بازی های جام جهانی از شبکه های متفاوت سیما جهت به وجود آوردن فضای خاص ای جهت مخاطبان فوتبال در نظر گرفته شده است است.

همچنین نمایش بعضی از بازی های همزمان، خاص برنامه های متنوع، پخش گزارش های حواشی جام جهانی و تحلیل بازی ها به وسیله کارشناسان ازجمله برنامه هایی است که از آنتن شبکه ورزش پخش می شود. افتتاح شبکه اینترنتی و ارائه برنامه اپلیکیشن دوم جهت گوشی از پنجشنبه، ۲۴ خرداد جهت پخش بازی های همزمان نیز از دیگر تسهیلات و برنامه های صداوسیما جهت مخاطبان جام جهانی ۲۰۱۸ هست. در کنار تمام این جذابیت ها قطعا درآمد هنگفت تبلیغاتی تنها عاید صداوسیما خواهد شد.

روزنامه فرهیختگان

واژه های کلیدی: ایران | میلیون | برنامه | فوتبال | مسابقه | میلیونی | تلویزیون | جام جهانی | تلویزیون | جام جهانی | فوتبالیست ها


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار